wtorek, 6 listopada 2012

Matematyka z zegarem

Dziś kolejna lekcja matematyki z zegarem. Uczniowie mieli przynieść prawdziwe zegary, na których uczyliśmy się wskazywać i odczytywać godziny. W klasie pierwszej nauczyliśmy się odczytywać pełne godziny. Teraz nauczyliśmy się odczytywać: 5 (minut) po..., 10 (minut) po..., 15 (minut) po..., 20 (minut) po....
Dlaczego wolę prawdziwe zegary na lekcji? Ponieważ jest fajna zabawa i manipulacja. Każde dziecko jest zajęte własnym zegarem. Ponieważ wskazówki w prawdziwym zegarze wędrują według właściwego porządku. Duża i mała wskazówka wędrują zawsze razem i zawsze w tę samą stronę. Czasem zadzwoni na lekcji budzik, jeśli komuś uda się go nastawić. Dowiadujemy się jak działają pokrętła. Czasem trzeba nieźle się namęczyć, aby przestawić godziny w klasycznym budziku (Gosia). Którą godzinę wskazują zegary?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz