środa, 23 stycznia 2013

Ze szkolnych zeszytów

Co zapamiętali drugoklasiści z koncertu umuzykalniającego Instrumenty perkusyjne, który odbył się wczoraj...

Ze szkolnych zeszytów:

Na dzisiejszym koncercie dowiedziałam się, jak wyglądają i są zbudowane instrumenty muzyczne. Panowie pokazywali nam,jak można grać na bębnach, talerzach. Pan zachęcał nas do wykonania instrumentu samemu w domu. Można go zrobić z niepotrzebnych deseczek lub koszyczka wiklinowego. Koncert bardzo mi się podobał i na pewno w domu zrobię swój instrument.
Emilka
Na dzisiejszym koncercie dowiedziałem się, że gra na instrumentach perkusyjnych jest trudna. Wymaga wiele lat nauki. Perkusja, dzwonki orkiestrowe i pianino to niektóre z instrumentów, na których grali nasi goście. Śpiewali przebój zespołu Queen "We Will Rock You". Jestem zadowolony z koncertu i może kiedyś podejmę naukę na którymś z instrumentów.
Patryk
Na dzisiejszym pokazie dowiedziałam się, że na trójkącie można grać bez uchwytu. Poznałam wiele ciekawych instrumentów. Najbardziej podobała mi się gra na dużych cymbałach, pan grał na nich bardzo szybko. Opowiedział historię o ośle, z którego głowy zrobiono instrument muzyczny. Chciałabym jeszcze raz zobaczyć taki występ.
Karolina P.
Na dzisiejszej żywej lekcji muzyki dowiedziałem się dużo pożytecznych rzeczy na temat instrumentów perkusyjnych. Dowiedziałem się, że instrumenty perkusyjne dzieli się na dwie grupy: idiofony i membranofony. Panowie pokazali nam dużo instrumentów, o których nie miałem pojęcia. Takim instrumentem był ksylofon. Bardzo podobały mi się dzwonki orkiestrowe, ponieważ służą do nauki gry na perkusji. 
Maciek
Na dzisiejszym koncercie dowiedziałam się ciekawych informacji. panowie, którzy prowadzili koncert, opowiadali ciekawe rzeczy o instrumentach na których grali. Mieli do pokazania dzwonki perkusyjne, trójkąt, perkusję, kiki riki. Bardzo podobał mi się instrument o nazwie kiki riki, ponieważ ciekawie się nazywa i łatwo się na nim gra.
Paulina M.
Dzisiaj poznałam instrumenty perkusyjne. Są to perkusja, ksylofon, talerze, janczary, trójkąt , kastaniety, dzwonki orkiestrowe. Perkusja składa się z bębnów, talerzy i pedała. Kastaniety to instrument pochodzący z Hiszpanii. Sambę brazylijską można grać instrumentem w kształcie małego koszyczka wypełnionego kamyczkami.
Gosia
W dniu dzisiejszym w naszej szkole odbył się koncert umuzykalniający. W trakcie koncertu pan opowiadał wiele ciekawych rzeczy o instrumentach. było bardzo fajnie, bo mogliśmy sobie pograć na prezentowanych instrumentach. Wiele z nich zobaczyłam po raz pierwszy na żywo. Nie wiedziałam, że te instrumenty są takie głośne. Mi najbardziej spodobał się instrument kiki riki. To był bardzo fajny i ciekawy koncert.
Martyna K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz