poniedziałek, 18 marca 2013

Spotkanie z Wiosną

Dziś drugoklasiści pisali opowiadanie pt. "Spotkanie z Wiosną". Najpierw rozmawialiśmy, o czym możemy pisać, jak zacząć nasze opowiadanie, jak je rozwinąć i zakończyć. Potem była już tylko SAMODZIELNA PRACA nad czystą kartka papieru. Muszę przyznać, że spotkała mnie ogromna radość, gdy opowiadania zaczęły docierać do mnie. Były piękne! Rozbudowane! Interesujące! Zaskoczyło mnie, że moi uczniowie tak bardzo się rozpisywali i pisali zgodnie z tematem, nie bali się przelewać swoich myśli na papier. Jestem z Was dumna, moi kochani!!!
A na deser piękne opowiadanie napisane samodzielnie na lekcji przez ... Zgadnij, kto to napisał. Autor niech się nie ujawnia do jutrzejszej lekcji!
Spotkanie z Wiosną
Rano, kiedy obudziłam się,usłyszałam radosny śpiew ptaków. Szybko zerwałam się z łóżka, zaglądam przez okno i zobaczyłam:  pąki na drzewach, bocian przyleciał, krokusy rosną przed domem. Szybko się ubrałam i poszłam na spacer do pobliskiego lasu. Idę, idę i idę..., patrzę w zarośla i widzę piękną postać, ubraną w fiołki i w piękne liście. Powiedziałam: "dzień dobry" i spytałam: Kim jesteś nieznana osobo? Odpowiedziała: No jak to, jestem Pani Wiosna! Tak się ucieszyłam, że podskoczyłam z radości. Potem musiałam iść do domu, bo było ciemno, ale w domu opowiedziałam wszystko mamie i tacie. 
Obiecałam, że nigdy tego dnia nie zapomnę.

1 komentarz:

  1. Blog rozwija się w szybkim tempie jak widzę. Dawno tutaj nie byłam, wpadam, a tyle wpisów i zmian. Brawo! Ogromnie podobają mi się Twoje pomysły na pracę z dziećmi: ciągle dzieje się coś ciekawego i nigdy nie jest nudno! Pozdrawiam serdecznie!

    http://blogiceo.nq.pl/matematycznyblog/

    OdpowiedzUsuń