niedziela, 3 listopada 2013

"Dzieci z Bullerbyn" - spotkanie z lekturą

Już w czwartek rozpoczynamy spotkanie z lekturą "Dzieci z Bullerbyn". Trochę mnie zmartwił fakt, że realizację tego tematu autorzy podręczników zaplanowali na czerwiec. Postanowiłam to zmienić i przełożyłam na listopad. Zdążyłam się zorientować, że większość uczniów jest w trakcie czytania lub przeczytało lekturę. A przynajmniej każdy dotarł do książki. W bibliotekach jest zawsze ograniczona liczba książek, ale na ogół uczniowie (oraz ich rodzice) sobie świetnie radzą. Dzieci mają przecież kolegów, starsze rodzeństwo, sąsiadów, znajomych... W wielu pobliskich domach są te książki, a ich właściciele chętnie nam pożyczą. Dlaczego nie szukać lektury w ten sposób? Nie trzeba kupować każdej książki, która jest w kanonie lektur dziecka. Wystarczy zapytać, poprosić, poszukać... Ja również jestem w posiadaniu większości lektur, które przerabiamy i chętnie we właściwym czasie nie na ostatnią minutę) pożyczam...
Życzę Wam wielu miłych chwil z przygodami dzieci z Bullerbyn,
ja również zabieram się do czytania...
I jeszcze zagadka...
Czy na podstawie tego zdjęcia (źródło: wikipedia.org) potrafisz określić, w którym domu mieszka Lisa oraz pozostali bohaterowie lektury?


5 komentarzy:

  1. Lisa mieszka w środkowym domu razem z bracmi Lasse i Bosse. Po lewej stronie mieszka Anna i Britta, a po prawej mieszka Olle z małą siostrzyczką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli duże drzewo, które widać na zdjęciu to lipa, to rośnie ona między Zagrodą Środkową i Południową. Pierwsza po lewej to Zagroda Południowa - mieszka w niej Olle, środkowy dom to Zagroda Środkowa - dom Lisy i jej braci. Pierwszy dom po prawej to dom Britty i Anny - Zagroda Północna.

    OdpowiedzUsuń
  3. I kto tu ma rację? Gosia czy Karolcia? Wiem, ale na razie nie powiem... Szukajcie odpowiedzi w książce... Pa, pa

    OdpowiedzUsuń
  4. Rodzice tez próbują... zastanawialismy sie która moze byc godzina na zdjęciu , patrząc na cień drzewa widoczny po lewej stronie. Ja obstawialam wczesne rano i domy opisane przez Gosię a tata popołudnie i ustawienie domów Karoliny. Oj zagadka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wskaźnikiem jest duże drzewo pomiędzy zagrodami i to Gosia ma rację...

      Usuń