środa, 18 grudnia 2013

Dzieciątko czy Aniołek?

Kto przynosi prezenty pod choinkę? Zdania podzielone w klasie. Jest jeszcze trzecia możliwość - rodzice (wg Wiktora). Ale tak jakoś cieplej robi się na sercu, gdy pomyślę o Dzieciątku, które ukradkiem dostaje się do naszego mieszkania i zostawia prezent pod choinką. I jest takie sprytne, jakoś nigdy nie udało mi się go zobaczyć. W mojej śląskiej rodzinie Dzieciątko przynosiło prezenty, a w rodzinie mojego męża Aniołek.
Przed chwilą zrobiłam małą sondę rodzinną i okazało się, że córce (dorosłej) przynosi prezenty Dzieciątko, a synowi Aniołek, mąż stwierdził, że obecnie  Dzieciątko i  mnie też Dzieciątko. Oj, trochę się wymieszało...
A jak jest w waszych rodzinach?

3 komentarze:

  1. U mnie był Aniołek:)Pozdrawiam Was:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A u mnie rodzice pochodzą z dwóch różnych stron Polski, więc raz był Mikołaj, raz Gwiazdor. Z czasem wygrał Mikołaj i to on dostarcza prezenty nam i mojej córeczce :) A o Dzieciątku dowiedziałam się dopiero w szkole podstawowej, jednak ta tradycja w naszej rodzinie się nie przyjęła.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie prezenty pod choinkę "podrzuca" Dzieciątko. Tak było zawsze i u mamy i u taty, ale może dlatego ze my jesteśmy od zawsze miejscowi czyli Ślązacy.

    OdpowiedzUsuń