piątek, 4 kwietnia 2014

Ignacy Krasicki i metodniki

Trzecioklasiści dopytywali ostatnio, kiedy znowu użyjemy metodników. Obiecałam, że przygotuję kolejne zajęcia tak, aby te OK pomoce były w użyciu. I tak się stało. Uczniowie otrzymali zadanie, aby zdobyć informacje na temat Ignacego Krasickiego. Mogli skorzystać z różnych źródeł informacji, sporządzić sobie notatkę w brudnopisie, wydrukować z internetu, ale.... przede  wszystkim przeczytać i zapamiętać. W domu przygotowałam quiz dla trzecioklasistów na https://learningapps.org/. Korzystając z internetu w klasie, mogłam wyświetlić go moim uczniom. A nawet więcej... szybciutko mogłam poprawić swoje niedopatrzenie i poprawić stworzoną przeze mnie aplikację. 
Uczniowie otrzymali metodniki i jednocześnie wskazywali wybraną przez siebie odpowiedź. Patrząc na odpowiedzi uczniów natychmiast uzyskałam informację, kto poszukiwał i nformacji i orientował się w temacie. Jak zwykle z metodnikami:
  • sporo emocji
  • każdy uczeń jest aktywny
  •  nikt nie jest wskazany palcem, wyrwany do odpowiedzi, skazany na porażkę
  • sporo dobrej zabawy.
Poniżej aplikacja o Ignacym Krasickim, można jeszcze co nieco utrwalić oraz pamiątkowe zdjęcie z tej części lekcji. Był to wstęp do zajęć z bajkami i o bajkach Ignacego Karasickiego.


4 komentarze:

  1. Bardzo fajnie było quizie.Antek ma dziwną minę na tym zdjęciu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To po prostu prawdziwy uśmiech naszego Antka!

      Usuń
  2. Ma Pani rację.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie było :-) !!!!!!!

    OdpowiedzUsuń