wtorek, 29 kwietnia 2014

Kalkowanie na ekranie

Mogłam to ćwiczenie wykonać inaczej. Mogłam skserować dużo szablonów poszczególnych map, zużyć dużo papieru, tonera, przygotować kalki, spinacze dla każdego ucznia i kartki. Potem włożyć wzory do segregatora i trzymać w swoich papierach do następnej okazji. Ale postanowiłam wykorzystać wtorkowe zajęcia komputerowe i ekran komputera.
Poprosiłam uczniów o wyszukanie strony dzieciecafizyka.pl, gdzie znajdowało się kilka wersji konturowej mapy Polski. Każda para uczniów (tak pracujemy przy komputerach) otrzymała kartki i kopiowała najpierw kontur mapy Polski, potem rzeki oraz miasta. Następnie wykonali drobne poprawki kolorem, podpisali miasta i mapy gotowe. Wyszły bardzo estetycznie. Wykorzystam  je w mojej przyszłej pierwszej klasie...
Co poćwiczyli moi uczniowie?
  • Sprawność manualną, pracowali w parach więc pozycje w trakcie  kalkowania były bardzo różne, niektórzy włożyli w to dużo wysiłku, aby obraz był odwzorowany wiernie.
  • Utrwalili wzrokowo kontur mapy Polski, jej kształt, przebieg granic.
  • Utrwalili bieg głównych polskich rzek.
  • Utrwalili położenie wielu  miast na mapie Polski. 
  • Utrwalili pisownię nazw geograficznych (miast).
  • Pracując w parach uczyli się współdziałania, dzielenia się zadaniami tak, aby wykonać je sprawnie i estetycznie.
  •  Poznali nową ciekawą stronę dzieciecafizyka.pl, która z pewnością będzie jeszcze wiele razy źródłem  inspiracji.
Czy to mało na jednej lekcji?

 


2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy pomysł.. eko i komputerowo! Super, że wykorzystujesz komputer praktycznie.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podoba. Też staram się unikać ton papieru i kserowania. Temat podchwytuję .

    OdpowiedzUsuń