środa, 2 kwietnia 2014

Toruńskie pierniki

 Dla Torunia tym jest piernik, czym dla statku dobry sternik.
PiernikCakeb
Autor: PolandEagle (Praca własna) [CC-BY-SA-3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], undefined

Dziś poznaliśmy legendę związaną z piernikami zwanymi katarzynkami. Z produkcji pierników słynie miasto Toruń. To właśnie tutaj od średniowiecza zajmowano się wypiekiem pierników, jednocześnie strzegąc tajemnych receptur. Ciasto wyrabia się ręcznie  z mąki, wody, miodu i przypraw w odpowiednich proporcjach. Dziś możemy kupić katarzynki, serca w czekoladzie, pierniki sułtańskie i wiele innych piernikowych wyrobów.
W Toruniu obchodzone jest Święto Piernika. W Toruniu również znajduje się Muzeum Piernika.
Zapraszam na wirtualną wycieczkę do Muzeum Piernika.

4 komentarze:

  1. Nie wiedziałem, że tak ciężko przygotowuję się toruńskie pierniczki.:-]

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam w tym muzeum, sama również mogłam uformować pierniczek, a potem do pieca! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten obrazek z pierniczkami wygląda apetycznie, a film sprawia, że jeszcze mam mocniejszy apetyt na pierniczki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli patrzę to mi ślinka cieknie...

    OdpowiedzUsuń