środa, 16 kwietnia 2014

Wielkanocny zając geograficzny

Znalazłam i wydrukowałam zająca - kolorowankę dla dzieci. I byłoby to całkiem banalne zadanie, gdyby nie fakt, że wymagało dość wielu informacji i poszukiwań. Postanowiłam rozpocząć więc pracę z tym obrazkiem na zajęciach komputerowych w pracowni. Uczniowie szukali odpowiedzi na pytanie; w jakim województwie leży dane miasto. A miast do sprawdzenia było sporo. A ja obserwowałam, jak  uczniowie  radzą sobie z tymi poszukiwaniami w internecie. Każdy radził sobie, jak potrafił. Chodzi przecież o to, aby jak najszybciej i w możliwie prosty sposób uzyskać potrzebne informacje. Jedni wybierali drogę najprostszą, inni bardziej skomplikowaną. A kolorowanie było już tylko uzupełnieniem tego działania.


Niektórzy próbowali odszukać swoje miasta na kolorowych mapach...


Niektórzy myśleli, że nie internet, a zwykła papierowa mapa okaże się najlepszym rozwiązaniem. 
Co wy na to?


 Inni szukali informacji o województwie, a potem w alfabetycznym wykazie poszukiwali miast.


Chłopcy najpierw z głowy zaznaczali te miasta, które znali, a potem doszukiwali.

Każdy wybrał swój sposób, nie zawsze najskuteczniejszy, ale swój. Każdy mógł sam doświadczyć i zmienić sposób zdobywania informacji w trakcie wykonywania działania. W tym zadaniu liczyła się szybkość i skuteczność. Bowiem po jego wykonaniu zadania uczniowie mogli zająć się innymi komputerowymi sprawami.

I jakoś kolorowanie lepiej szło. Bo po kawałeczku...

1 komentarz:

  1. Bardzo podobała mi się ta lekcja , ponieważ malowaliśmy na komputerowych!

    OdpowiedzUsuń